Test alert message!

Tips van de Drogist | Veganist & zwanger: waar moet je op letten?

Waar moet je als vegetarische/veganistische zwangere vrouw op letten binnen je eetpatroon?

We schreven al eens over welke voedingsstoffen je mist als je weinig of geen dierlijke producten eet. Als zwangere vrouw is dit natuurlijk extra belangrijk. Vooral foliumzuur en vitamine D zijn van essentieel belang voor een zwangere vrouw.

Foliumzuur is o.a. belangrijk voor de groei en werking van het lichaam en dat van het ongeboren kind. De hoeveelheid die je uit gezonde voeding haalt is ontoereikend en dus is het, zeker in de beginfase van je zwangerschap, van belang dat je extra foliumzuur binnenkrijgt via voedingssupplementen. Aangeraden wordt om 400 microgram extra per dag te nemen.

Ook de behoefte aan vitamine D, van nature voorkomend in vette vis, eieren, vlees en bak- en braadproducten is groter voor zwangere vrouwen. Ook vrouwen boven de 50 en mensen die weinig buiten komen hebben extra behoefte aan vitamine D. Het lichaam kan via zonlicht ook zelf vitamine D aanmaken, maar voor deze groepen wordt 10 microgram extra per dag aangeraden.

Heb je het idee dat je zelf ook te weinig van deze voedingsstoffen binnenkrijgt? Overweeg dan eens een voedingssupplement als aanvulling op je dagelijkse eetpatroon. Bekijk het volledige aanbod hier!

 

Naar boven

Op de volgende pagina staan afbeeldingen van erotische producten.

Deze afbeeldingen zijn niet geschikt voor bezoekers onder de 18 jaar. U zult hier geconfronteerd kunnen worden met erotisch getinte beelden en omschrijvingen.

Om te voorkomen dat u ongewild met dit materiaal wordt geconfronteerd verzoeken wij u hieronder aan te klikken dat u akkoord gaat.

Ik heb de bovenstaande teksten gelezen en ik ga akkoord met de voorwaarden, daarbij ben ik 18 jaar of ouder